Cele i koszty kursu
Główne cele kursu to:
- Uzyskanie przez jego uczestników umiejętności w zakresie prowadzenia procesu diagnozy, klarownego i zrozumiałego formułowania problematyki pacjenta z uwzględnieniem obszarów konfliktowych, deficytów rozwojowych, jak i dynamiki rodziny.
- W oparciu o powyższe podejmowanie decyzji co do wyboru właściwej interwencji psychoterapeutycznej: indywidualnej terapii wspierającej, psychoterapii wglądowej, terapii grupowej, terapii rodzinnej, czy też innych oddziaływań psychoterapeutycznych lub socjoterapeutycznych.
- Uzyskanie praktycznych umiejętności w zakresie zawierania kontraktu terapeutycznego, adekwatnego i realistycznego formułowania celów terapii ze szczególnym uwzględnieniem roli pacjenta, jak i jego rodziny na poszczególnych etapach rozwojowych,
- Umiejętne prowadzenie dialogu terapeutycznego, wykorzystanie różnych technik terapeutycznych, dostosowanie formy dialogu do wieku pacjenta.
- Umiejętne rozpoznawanie zmian zachodzących w przebiegu terapii, planowanie kończenia psychoterapii, ze szczególnym uwzględnieniem przepracowania problematyki separacyjnej w tej fazie terapii.
Program merytoryczny kursu będzie obejmował następujące zagadnienia:
- ewolucja poglądów na temat dziecka i okresu dzieciństwa,
- historia psychiatrii i psychoterapii dzieci i młodzieży,
- klasyfikacja zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży,
- leczenie psychiatryczne w wieku rozwojowym,
- rozwój dziecka w wymiarze biologicznym, psychologicznym i społecznym ze szczególnym uwzględnieniem koncepcji psychodynamicznych,
- specyfika kontaktu z pacjentem w wieku rozwojowym oraz jego rodziną,
- proces diagnozy dzieci, młodzieży oraz systemu rodzinnego dla potrzeb psychoterapii,
- wybór właściwych metod psychoterapeutycznych w oparciu o diagnozę psychopatologiczną, psychodynamiczne rozumienie pacjenta z uwzględnieniem czynników systemowych - rodzinnych,
- kontrakt terapeutyczny oraz jego specyfika w kontekście poziomu rozwoju dziecka, struktury rodziny jak i zaangażowania innych instytucji,
- specyfika dialogu terapeutycznego z pacjentami w różnym wieku,
- zjawiska przeniesienia, przeciwprzeniesienia, oporu oraz regresji w przebiegu psychoterapii pacjentów w wieku rozwojowym,
- współpraca z rodziną w trakcie procesu psychoterapii, z uwzględnieniem jego etapu, wieku pacjenta oraz poziomu współpracy rodziny,
- wczesne interwencje psychoterapeutyczne w okresie okołoporodowym, praca z diadą matka dziecko jaki i inne interwencje terapeutyczne w okresie noworodkowym,
- psychoterapia dzieci i młodzieży z zaburzeniami internalizacyjnymi: objawy lękowe, depresyjne, zaburzenia psychosomatyczne,
- psychoterapia dzieci i młodzieży z zaburzeniami eksternalizacyjnymi: zaburzenia zachowania, ADHD,
- psychoterapia pacjentów z zaburzeniami odżywiania,
- psychoterapia pacjentów z głębszymi zaburzeniami tożsamości,
- dysforia płciowa – diagnoza i oddziaływania psychoterapeutyczne,
- praca z pacjentem nastoletnim ,
- psychoterapia pacjentów z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi,
- praca terapeutyczna z pacjentem psychotycznym,
- praca z problematyką przemocy w rodzinie,
- ostra reakcja na stres, zespół stresu pourazowego problemy etyczne i prawne w pracy z pacjentem w wieku rozwojowym.
KOSZT KURSU I KWALIFIKACJA
KWALIFIKACJA
Kwalifikacja na kurs odbywa się po wypełnieniu formularza zgłoszeniowego.
Po przesłaniu zgłoszenia z kandydatem przeprowadzona zostanie rozmowa kwalifikacyjna z Kierownikiem Kursu – Tomaszem Ptakiem.
KONTAKT:
Sebastian Nowak
e-mail: kurs.uzupelniajacy@babinski.pl
tel. 12 65 24 427
tel. kom. 784 302 733
OPŁATY: koszt kursu to 15 000 zł.
Istnieje możliwość rozłożenia płatności na 4 raty.
Opłata obejmuje wszystkie zajęcia w ramach kursu.
OPŁATY ZA KURS PROSIMY KIEROWAĆ na konto Szpitala Klinicznego im. dr. Józefa Babińskiego SPZOZ w Krakowie ul. Babińskiego 29, 30-393 Kraków Bank PKO SA nr rachunku: 35 1240 4722 1111 0000 4852 3589 z tytułem: „KURS UZUPEŁNIAJĄCY - 3 edycja” oraz imię i nazwisko uczestnika.
Kurs uzyskał rekomendację Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego